„Atspėk žinomą žmogų ir jo profesiją” kortelių žaidimas

5.00

Liko 187

Akcija!

Žaidimo pavadinimas: „Atspėk žinomą žmogų ir jo profesiją“

Žaidimo tikslas: „Atspėk žinomą žmogų ir jo profesiją“ yra įdomus ir mokomasis kortelių  žaidimas, skirtas unikaliu ir linksmu būdu sudominti žaidėjus, kartu patobulinant jų žinias apie žinomus įvairių profesijų žmones.

Pagrindiniai žaidimo tikslai yra šie:

  • „Atspėk žinomą žmogų ir jo profesiją“ kviečia žaidėjus pasitikrinti savo žinias apie žinomus asmenis iš skirtingų sričių, plečiant jų supratimą apie ikonines figūras ir jų profesijas.
  • tai yra puiki karjeros ugdymo priemonė, kuri supažindina žaidėjus su įvairiomis profesijomis sukeldama smalsumą apie skirtingus karjeros kelius.

  • žaidimas siūlo linksmą būdą sužinoti apie žinomus įvairių profesijų žmones, ugdant meilę žinioms ir istorijai.

Komplektą sudaro: 30 kortelių, lankstinukas su žinomų žmonių vardais ir pavardėmis, trumpais profesijų aprašais, kortelių dėžutė.

NAUDOJIMAS ĮVAIRIAS BŪDAIS:

Pamokos: įtraukite žaidimo korteles į ugdymo procesą. Mokytojai gali naudoti mokydami istoriją, socialinius mokslus ir skatindami kritinį mąstymą. Tai taip pat gali būti kūrybingas būdas supažindinti mokinius su įvairiomis profesijomis, paskatinti diskusijas apie karjeros siekius.

Karjeros ugdymo pamokos ar klasės valandėlės: karjeros ugdymo pamokose žaidimas gali pasitarnauti kaip unikali priemonė tyrinėjant įvairias profesijas, padedanti mokiniams atrasti savo interesus ir karjeros kelius. Tai skatina diskusijas apie įvairioms profesijoms reikalingus bruožus ir įgūdžius.

Neformalūs užsiėmimai: atsitiktiniams susibūrimams ar šeimos žaidimų vakarams šis žaidimas yra linksmas pasirinkimas, kuris ir lavina, ir linksmina. Tai skatina gyvus pokalbius ir draugišką konkurenciją.

Šį žaidimą galima žaisti įvairiais būdais, tiek individualiai, tiek poromis, kad atitiktų skirtingus pageidavimus ir grupių dydžius. Štai keletas siūlomų būdų žaisti žaidimą:

SOLO IŠŠŪKIS: žaidžiant solo, vienas žaidėjas ištraukia kortelę, pažiūrį į žinomo žmogaus portretą ir per tam tikrą laiką bando atspėti žinomą asmenį bei jo profesiją.

LAIKO ŽAIDIMAS: nustatykite laikmatį ir sužinokite, kiek kortelių dalyvis gali teisingai atspėti per tam tikrą laiką. Šis režimas gali būti konkurencingas, kai žaidėjai varžosi, kad pasiektų aukščiausią rezultatą per skirtą laiką.

ŽAIDIMAS POROMIS: du žaidėjai dirba kartu kaip komanda. Vienas žaidėjas ištraukia kortelę ir sako profesijos ir žinomo žmogaus užuominas, o kitas bando atspėti žinomą asmenį ir jo profesiją.

DU PRIEŠ DU: kiekvienas žaidėjas paeiliui traukia kortas ir pateikia savo komandos nariui žinomo žmogaus užuominų, kad kitas žaidėjas galėtų atspėti. Komandos uždirba taškų už kiekvieną teisingą atsakymą. Laimi komanda, surinkusis daugiausiai taškų pasibaigus nustatytam raundų skaičiui.

ŽAIDIMAS DIDESNĖJE GRUPĖJE: žaidėjai traukia kortas ir atspėja įžymų asmenį bei profesiją. Jei jie atspėja teisingai, jie pasilieka kortelę. Jei ne, korta atitenka kitam žaidėjui, kuris gali bandyti ją atspėti, kad gautų tašką. Žaidimas tęsiamas tol, kol atspėjamos visos kortos ir laimi daugiausiai kortelių turintis žaidėjas.

KOMANDINIS ŽAIDIMAS: Didesnėms grupėms galite sudaryti dvi komandas. Komandos paeiliui traukia kortas ir spėlioja įžymų žmogų bei jo profesiją. Laimi ta komanda, kuri pabaigoje atsakys daugiausiai teisingų atsakymų.

IŠSAMIOS PROFESIJŲ TYRINĖJIMO UŽDUOTYS

Pristatymo projektai: ištraukę kortelę ir atpažinus žinomą asmenį bei jo profesiją, mokiniams gali sukurti trumpus pristatymus. Jie turėtų tyrinėti ir pateikti informaciją apie asmens gyvenimą, pasiekimus ir indėlį į savo sritį. Tai skatina viešojo kalbėjimo ir tyrimo įgūdžius.

Plakatų kūrimas: mokiniai gali kurti informatyvius plakatus apie žinomą asmenį ir jo profesiją. Plakatuose gali būti pagrindinių faktų, vaizdų ir įdomios informacijos apie asmens gyvenimą ir karjerą. Ši vizualinė veikla gali pagerinti projektavimo ir tyrimų įgūdžius.

Koliažų kūrimas: skatinkite mokinius kurti koliažus, kuriuose būtų demonstruojami pasirinktos profesijos pasiekimai, savybės ir svarbūs momentai. Koliažai gali būti kūrybingas ir meniškas būdas išreikšti tai, ką jie išmoko.

Vaidmenų žaidimas: mokiniai gali perimti žinomo žmogaus asmenybę iš kortelės ir dalyvauti vaidmenų žaidime, kuriame vaidina scenas arba atsako į klausimus taip, lyg būtų tas asmuo.

Vaidmenų žaidimas 2 : tegul mokiniai įsitraukia į vaidmenų žaidimo scenarijus, kuriems reikalingi abiejų profesijų įgūdžiai. Pavyzdžiui, scenarijus, kai teismo salėje aktorius atlieka advokato vaidmenį, išryškindamas dviejų vaidmenų sutapimą.

Diskusija: paskirkite mokiniams diskutuoti apie pasirinktos profesijos poveikį visuomenei arba jos vaidmenį formuojant istoriją. Tai skatina kritinį mąstymą ir gebėjimą efektyviai analizuoti bei argumentuoti.

Kūrybinis rašymas: paprašykite mokinių parašyti trumpas istorijas ar esė, remdamiesi žinomo žmogaus gyvenimu ir patirtimi. Jie gali tyrinėti savo profesijos iššūkius, pasiekimus ir išmoktas pamokas.

Lyginamoji analizė: paskirkite mokiniams palyginti dvi profesijas, pvz., aktoriaus ir teisininko. Leiskite jiems nustatyti bendrus įgūdžius ar bruožus, kurie yra svarbūs abiem profesijoms. Pavyzdžiui, gebėjimas efektyviai bendrauti arba įtikinėjimo įgūdžių svarba.

Grupinės diskusijos: grupėje mokiniai gali aptarti pasirinktų profesijų panašumus ir skirtumus. Skatinkite juos pagalvoti, kaip iš pažiūros nesusijusios profesijos, tokios kaip astronautas ir režisierius gali turėti bendrų elementų, susijusių su problemų sprendimu ar žinių siekimu.

TOBULINAMI ĮGŪDŽIAI

Tyrimo įgūdžiai: ši veikla skatina mokslinius tyrimus ir informacijos rinkimą, kurie yra būtini įgūdžiai siekiant akademinės ir profesinės sėkmės.

Bendravimo įgūdžiai: mokiniai tobulina savo gebėjimą pateikti, paaiškinti ir aptarti informaciją, tobulindami savo bendravimo įgūdžius.

Kūrybiškumas: plakatų, koliažų ar istorijų kūrimas suteikia galimybę meninei ir kūrybinei išraiškai.

Kritinis mąstymas: debatai ir diskusijos skatina kritinį mąstymą, analizę ir gerai pagrįstų argumentų formavimą.

Istorijos ir karjeros supratimas: mokiniai įgyja gilesnį istorijos supratimą ir platesnį požiūrį į įvairias profesijas.

Karjeros tyrinėjimas: šis žaidimas gali įkvėpti mokinius apsvarstyti naujas karjeros galimybes ir praplėsti savo akiratį apie galimus karjeros kelius.

Atminties lavinimas: žaidimas skatina žaidėjus prisiminti garsius asmenis, jų profesijas ir pateiktas kitų dalyvių užuominas. Nuolat žaidžiant žaidimą galima pagerinti atmintį.

Šios nuodugnios veiklos integravimas ne tik suteikia žaidimui gilumo, bet ir suderina jį su ugdymo tikslais. Tai skatina aktyvų mokymąsi, ugdo kūrybiškumą, leidžia tyrinėti ir įvertinti įvairių profesijų svarbą ir poveikį visuomenei.

Tinka visoms amžiaus grupėms:

Pradinių klasių mokiniai: žaidimas yra įdomus ir įtraukiantis būdas jaunesniems mokiniams tobulinti savo žinias apie žinomus žmones ir jų profesijas. Jis gali būti naudojamas klasėse, kad mokymasis būtų įdomesnis ir interaktyvesnis. Paprasta žaidimo mechanika ir įvairios profesijos siūlo puikų įvadą į ikoniškų figūrų pasaulį ir karjeros kelius.

Progimnazijos ir gimnazijos mokiniai: žaidimas skatina kritinį mąstymą ir tyrinėjimo įgūdžius, kurie yra svarbūs akademinei sėkmei. Tai puikus šaltinis, skatinantis diskusijas apie karjeros ieškojimą, įkvėpti mokinius galvoti apie savo ateities kelius ir susieti istorines bei kultūrines žinias su galimais karjeros pasirinkimais.

Suaugusieji: žaidimas neapsiriboja mokiniais. Suaugusiesiems tai gali patikti kaip socialinė veikla, skatinanti kartų sąveiką ir bendravimą. Tai galimybė mokytis visą gyvenimą ir malonus būdas plėsti bendrąsias žinias.

Klausimai diskusijoms ar veiklų apibendrinimui po žaidimo pamokose:

Kas jums atrodo maloniausia ir smagiausia žaidžiant „Atspėk žinomą žmogų ir jo profesiją“?

Ar galite prisiminti kokius nors stebinančius faktus ar ryšius, kuriuos atradote žaisdami?

Ar manote, kad žaidimas pakeitė jūsų suvokimą apie tam tikras profesijas ar žinomus asmenis?

Kokias profesijas palyginote ir kokių panašumų tarp jų radote?

Ar žaisdami susidūrėte su netikėtais dviejų profesijų ryšiais?

Kuo profesijų panašumų ir sąsajų supratimas gali būti naudingas jūsų asmeniniame ir profesiniame gyvenime?

Ar jums patiko kurti pristatymus, plakatus ar koliažus apie žinomus asmenis ir jų profesijas?

Pasidalykite vienu įdomiu faktu ar detale, kurią sužinojote apie įžymų asmenį?

Jei galėtumėte pasirinkti bet kurią žaidime atstovaujamą profesiją, kurią pasirinktumėte ir kodėl?

Su kokia neįprasčiausia ar unikaliausia profesija, su kuria susidūrėte žaidime, ir kas jus sužavėjo?

Ar kada nors svarstėte siekti karjeros pagal kurią nors iš žaidime nurodytų profesijų?

Kurio žinomo žmogaus profesija jums atrodo labiausiai įkvepianti ir kokios savybės ar pasiekimai tai lemia?

Aptarkite profesiją, kuri, jūsų manymu, reikalauja įvairių įgūdžių ir savybių derinio?

Jei galėtumėte paprašyti žaidimo žinomo žmogaus patarimo karjeros klausimais, kas tai būtų ir ko jo paklaustumėte?

Kokie yra pagrindiniai bruožai ar įgūdžiai, kurie, jūsų manymu, yra svarbiausi siekiant sėkmės jūsų pasirinktoje profesijoje?

Kaip žaidimo profesijų supratimas gali padėti išsikelti ir pasiekti karjeros tikslus?

Kaip, jūsų manymu, atrodo įprasta [pavadinkite profesiją iš žaidimo] gyvenimo diena?

Aptarkite reikalingus darbo įrankius, kuriuos [pavadinkite profesiją] paprastai naudoja savo darbe. Kaip šios priemonės padeda jiems atlikti savo pareigas?

Ar žaidime yra žinomų asmenų, kurie turėjo netradicinius kelius į savo profesijas? Ko galime pasimokyti iš jų kelionių?

Jei siektumėte karjeros [pavadinkite profesiją], kokių veiksmų turėtumėte imtis, kad taptumėte šios srities profesionalu?

Šie klausimai skatina žaidėjus nuodugniai susimąstyti apie profesijas, jų reikšmę ir įgūdžius bei savybes, reikalingus sėkmei įvairiose karjerose. Jie taip pat skatina diskusijas apie asmeninius siekius ir žaidimo įtaką karjeros tyrinėjimams.